середа, 2 березня 2016 р.

Не потони в інформаційному дощі: будь медіаграмотним




Драматичні події в нашій країні, пов'язані з Революцією Гідності, анексією Криму та початком військових дій на Донбасі міцно прикували мільйони людей до стрічок новин. Багато хто з наших співгромадян, можливо, вперше в своєму житті став настільки залежним від новин. Як ніколи, гостро, в українському суспільстві постало питання медіаосвіти, медіакультури.
Ось тому, на всі  освітні заклади України, в тому числі  і бібліотеки, покладено відповідальну місію -  формувати у своїх слухачів, читачів навички медіаграмотності.
Чому важливо бути медіаграмотним? Що таке інформація? Що таке пропаганда? Як не стати мішенню маніпуляцій та дезінформації? Чому потрібно вміти інтерпретувати, аналізувати та оцінювати медіамеседжі, розуміти їхню суть, адресну спрямованість, мету, викривати приховане значення та шкідливий вплив окремої медіаінформації? Як перевірити інформацію на достовірність? Такі питання на розгляд було запропоновано студентам двох груп другого курсу медичного факультету. 
 
Захід проходив у центральній читальній залі бібліотеки за участі: завідувача кафедри філософії та суспільних наук Салія А.В., практичного психолога Климач Т.М. та працівників бібліотеки ВДНЗУ "УМСА".



Анатолій Володимирович Салій зробив невеликий екскурс в історію виникнення різноманітних технологій і прийомів пропаганди, виділив деякі відмінності об’єктивної інформації від пропагандистських маніпуляцій, наголосив на важливості вміння застосовувати навички критичного мислення при роботі з інформацією.


У світі не знайдеться людини, яка хоча б одного разу не стала жертвою маніпулювання. Через помилкову, неправдиву, перекручену інформацію ми можемо заподіяти шкоду і собі, й іншим. Щоб не потрапити в біду, дуже важливо вміти перевіряти отримані відомості на достовірність. 

Разом зі студентами на конкретних прикладах було розглянуто різноманітні технологічні маніпуляції з інформацією, відбулося знайомство з прийомами деконструкції контенту, що поширюють медіа.
 

Практичні завдання з елементами тренінгу провела Тетяна Миколаївна Климач. Студенти складали практичні маркери та інструментарій для визначення інформації та пропаганди, а також дізнались про власників телеканалів та сенс їх капіталовкладень в українське телебачення.



За підсумковим анкетуванням ми визначили, що студенти зацікавились даною темою, їх медіаграмотність зросла. Планується проведення низки  подібних заходів. 



Немає коментарів:

Дописати коментар

Залиште свій коментар!